donderdag 17 september 2015

De wereld van ballonnen, een wereld van oneindig veel creativiteit

Een jaar geleden heb ik de wereld van de ballonnen leren kennen. In het begin stond ik er een beetje sceptisch tegenover, omdat ik niet wist aan wat ik mij mocht verwachten. De eerste ballonnen die ik kocht waren de 260q modelleerballonnen. Dit was een kit van 50 bollonnen met een professionel pomp. De 260q ballonnen zijn de standaard en meest gebruikte modelleerballonnen om hondjes, zwaardjes, enz. mee te maken. Als je een clown op straat of op een feestje ziet die ballonnen plooit, dan gaat het in 9 van de 10 gevallen om deze ballonnen. Er zijn nog andere maten en de cijfers van de ballonnen hebben ook een betekenis en zijn dus niet willekeurig gekozen. Maar hierover later meer.
In het begin maakte ik dus ook zoals zovelen de eenvoudige dingen, omdat ik niet vertrouwd was met het plooien van ballonen. Ik maakte dan ook enkel 1 ballon figuren.


Zo leer je het best alle basisgrepen die er nodig zijn om de figuren te maken. In het begin is de pinchtwist het moeilijkst, meestal omdat de durf er nog niet is. Ook het knallen van de ballonnen werkt in het begin niet zo gunstig op het zelfvertrouwen. Maar de enige gouden raad die ik je kan geven is gewoon doorzetten. Naar gelang je vordert in de handigheid en het vertrouwen, wil je natuurlijk ook meer en grotere figuren maken. Zo ga je dan ook over op de meer ballon figuren en ga je ook meer soorten ballonnen gebruiken. Uiteindelijk zul je eindigen met figuren die uit meerdere en verschillende ballonnen bestaan.

 
Uiteindelijk zal je figuren zoals de grote pinguin gaan maken en zien dat het allemaal niet zo moeilijk is, als je het graag doet en het een beetje in de handen hebt. Deze pinguin is bijvoorbeeld gemaakt van 1 zwarte 360q, 1 witte 360q, 1 oranje 360q, 1 12" link-o-loon en een stukje afval van een 260q.
Tot zover een korte inleiding op deze nieuwe blog. Het volgend artikel zal handelen over de soorten ballonnen en hun eigenschappen. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, mag je mij altijd contacteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten